Het zal ongeveer de laatste wel zijn.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu Het zal ongeveer de laatste wel zijn.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu

Het zal ongeveer de laatste wel zijn..

Door: Janneke Smees

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 November 2015 | Noorwegen, Bergen

Hii (:
Het is alweer een tijdje terug dus ik zal jullie maar weer even bijkletsen terwijl hier vanuit de keuken het alom bekende nummer van Bob de Bouwer mijn kamer binnendringt. Gezellig als altijd weer dus! (oke, bijna altijd dan.) Het zal jullie dan vast ook niks verbazen dat het nog altijd goed gaat hier en de sfeer er lekker in zit ook al is voor sommigen onder ons de laatste week zojuist ingegaan...

Eerst nog even terug naar alweer twee weken geleden. Tripje naar Oslo! Na een korte busrit richting het treinstation van Bergen heb ik noodlottig mijn waterflesje gevuld in het kantoor van de security. Klinkt allemaal heftiger dan het was maar het kwam erop neer dat ik dus vergeten was mijn flesje water te vullen en met een vooruitzicht van 7 uren in de trein vond ik het toch wel fijn om die gevuld te hebben. Nog 10 minuten voor de trein zou vertekken. "aaah tijd genoeg". Nou, ik kan je vertellen, niets is minder waar als je een beveiliger tegen het lijf loopt die geen Engels spreekt en je er net iets te lang over doet om duidelijk te maken dat je je WATERflesje bij wil vullen. Hoe moeilijk kan het zijn. Afijn, hij begreep me dus niet en God mag weten wat die man dacht... Na mij toegang verleend te hebben tot het security kantoortje, vond ik zo'n grote water borrel machine waar ik fijn mijn flesje onder kon houden waarna ik er weer vandoor ging. Het onbegrip was van zijn gezicht af te lezen, maar ik had mijn water!
Hoe dan ook, na veel (moois) gezien te hebben gedurende deze net iets te lange treinrit kwamen we aan in Oslo waar mij een volgende verrassing te wachten stond. Het Hostel. Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk weten slaap ik eigenlijk vrijwel nooit in hostels, geen idee waarom, maar het is gewoon zo. Om eerlijk te zijn heb ik na deze ervaring wel weer een idee waarom dat zo is! Overstromende douches door verstopte putjes, verstopte wc's en geluiden waarvan je niet eens wilt weten wat het is. De kamer was wel prima trouwens! Schoon, netjes en zelfs een eigen koelkast! Het feest kon beginnen.
Na Oslo een beetje verkend te hebben, ruzie te hebben gemaakt in de supermarkt over het eten, en een plan te hebben gemaakt voor de dag erop was onze lange dag voorbij. EINDELIJK slapen. Maar nee! Na het eten was er het sublieme idee om nog 'even' wat te gaan drinken. Cocktail night it issss! Goed, iets te laat geworden weer natuurlijk maar dat kon de pret de volgende dag niet drukken.
Noem een toeristische attractie in Oslo en wij zijn er geweest hoor! Van het paleis helemaal tot aan de olympische skischans.
Super leuke dagen gehad maar ook erg vermoeiend gezien de volle planning..

De dagen (week/anderhalve week) na terugkomst waren allemaal net even iets minder spannend. Deze bestonden namelijk uit leren, studeren en bestuderen. Helaas ontkom ik er niet aan hier, het is toch echt zo ver, de examens.
Hoewel de eerste net een paar uurtjes achter de rug is, is het feest nog niet afgelopen. Komende donderdag en volgende week dinsdag is het ook weer volop genieten van de tentamen zenuwen!
Die van vandaag was kwa tijd wel het gruwelijkst.. een zogenaamd 'take home exam' waarvan de deadline 6uur na de bekendmaking was. "Aaah die 6 uur heb je vast niet nodig!" Nou, wel dus. Ik zal me er verder niet teveel over uitlaten, de eerste is in ieder geval achter de rug.

Of er ook nog leuke dingen op de planning staan? OH JA ZEKER WEL! Vanaf volgende week dinsdag is het feest. Laatste tentamen voorbij betekend volop genieten van de laatste week! Als het weer meewerkt, zoals het er nu uitziet doet het dat, sta ik volgende week vrijdag op de latten in de Noorse Bergen van Voss. Als het weer toch niet meewerkt? Dan verzin ik wel wat anders. Vanaf de 19e (dus over 2 dagen) wordt hier ook het 'gingerbreadhouse' dorp geopend die vorig jaar nog door een of andere dronkenlap werd verwoest. Ik ben benieuwd! Op de zaterdag erop is er nog het Lightfest waar we met een veelste grote groep mensen heen gaan. Lightfest? wat is dat? Geen idee, ik weet wel dat er vuurwerk is en iedereen moest en zou erheen. Dus het zal wel leuk zijn :)

Ongetwijfeld ontbreekt er een grote hoeveelheid aan informatie aan dit verhaal maar er is gewoon te veel om te vertellen..

Nog 1 laatste dingetje trouwens: het weer is hier minstens zo shit op dit moment als in Nederland. (behalve in Voss, want daar sneeuwt het =D)

Nou, tot gauw dan maar eh! Houdoe en tot ziens!

Liefs

  • 18 November 2015 - 17:28

    Saskia:

    succes met studeren deze week!! en hopelik lekker skiën daarna. ik zal voor je duimen.

    tijd gaat snel dus inderdaad nog even genieten.

    XXX mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

HallooO! (: Welkom in mijn reisdagboek! Zoals de meesten van jullie zullen weten vertrek ik 7 augustus voor ongeveer 4 maanden naar Bergen, Noorwegen om daar mijn studie te vervolgen. Bij deze beloof ik plechtig jullie allen op de hoogte te houden van alle stommiteiten en andere leuke dingen (misschien soms ook minder leuke dingen) die ik daar ga beleven! Veel lees plezier :) Liefs Janneke

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 7287

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 16 December 2015

EXCHANGE BERGEN, NORWAY

Landen bezocht: