Elektrische lattenbodem voor de snelle beslisser! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu Elektrische lattenbodem voor de snelle beslisser! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu

Elektrische lattenbodem voor de snelle beslisser!

Door: Janneke Smees

Blijf op de hoogte en volg Janneke

15 September 2015 | Noorwegen, Bergen

Goedemorgen, of middag of avond!

Allereerst zal ik even deze titel toelichten. Ik wilde eigenlijk iets typen als "Een week vol nieuwe avonturen blablabla" maar verder dan de eerste E kwam ik niet. Mijn computer begon met het automatisch voorstellen van een titel en dat was onder anderen deze. Vraag me niet waarom maar het is vast en zeker een pakkendere titel dan die ik zelf had kunnen bedenken. Dus bedankt voor je hulp automatische titel voorsteller! :)

Ongelofelijk dat er alweer een week voorbij is. De tijd vliegt hier maar het besef van werkelijkheid laat nog van zich afweten.. De afgelopen anderhalve maand zijn voorbij gevlogen door alle nieuwe indrukken, nieuwe ervaringen, en leuke uitstapjes. Het echte werk is begonnen! Met een verschrikkelijke hoeveelheid deadlines die op de loer liggen zal ik jullie eerst nog even bijkletsen! Ik beloof dat het dit keer een wat korter verhaal wordt. Althans, ik ga mijn best ervoor doen!

De afgelopen week was een 'normale' week met weinig bijzonderheden. Deadlines gehaald, planningen gemaakt, naar de golfbaan geweest en op studenten fjord cruise geweest. Laat ik beginnen bij het golfbaan verhaal..
De ellende (niet voor mij trouwens) begon op donderdag avond. Roberto (Mexicaans) was die dag 28 geworden en dat moest natuurlijk groots gevierd worden! De tequila, wodka, wijn en bier gingen erin als water waarna ze op stap gingen. Op zich prima, maar een beetje lastig als je je bedenkt dat we hadden afgesproken vrijdagochtend om half 8 de bus te pakken om hun huurauto op te halen voor het weekend en daarmee door te rijden naar de golfbaan. De tweede golfspeler, Kevin (Zwitsers), was er ook bij op donderdag avond. Als enige verstandige was ik (jaaaa want zo ben ik!) en ik ging met 2 glaasjes wijn om 11uur mijn bed in. Klinkt braaf maar ik weet dat ik anders niks waard ben zo vroeg de volgende ochtend en eerlijk gezegd had ik dat zonde gevonden van mn geld voor de greenfee en huur van de golfclubs. Afijn, de heren waren rond een uurtje of 4 weer terug waarna de wekker om 7 uur ging. Om half 8 stonden ze tot mijn verbazing braaf buiten, beide met flinke koppijn en oververmoeidheid. Ik kan helaas niet zeggen dat ik vond dat ze er nuchter uitzagen en vooral roken... dus ik heb ze maar even een kauwgompje aangeboden gezien het feit ik nog wel even met ze onderweg zou zijn.. Eenmaal aangekomen bij de golfbaan stonden er 2 sets clubs klaar en vroegen we naar de derde set. Waarop de golf pro antwoordde: "ah nog een set voor deze dame. wat is je handicap?" waarop ik antwoordde "17.6 staat op mn pasje.." "OHHHH dus jij bent goed. Nou, pak deze set hier maar dan" *wijst naar een splinternieuwe set inclusief spik splinter nieuwe tas uit de golf shop*... "euhm, oke bedankt?". Zelfs nog even korting geregeld op de huur van de clubs en toen konden we gaan!
Na een rondje van 18 holes waren de heren afgebrand terwijl ik heerlijk gespeeld had! Het weer was top en wat een super mooie baan! Jammer was alleen dat het gras daar eigenlijk permanent nat is en ik geen waterdichte schoenen had (niemand trouwens) waardoor ik ga de eerste hole al met schoenen als sponzen liep, maar ach het went wel.
Bij terugkomst met het inleveren van de tas en clubs in de golfshop stond er echter een andere man die even niet wist wat er gaande was toen hij mij met die spiksplinternieuwe tas binnen zag komen. Hoe dan ook, ik voelde me niet echt geroepen om het uit te leggen en ik geloof dat hij daar wel vrede mee had. Met een ietwat verwarde en verbaasde blik in zijn ogen bracht hij de spullen dan ook naar achteren.

Zaterdag was er de Studenten Fjord Cruise waar ik weet niet hoeveel studenten aan deelnamen, het waren er in ieder geval heel veel. De reis duurde van ongeveer 10 uur in de ochtend tot half 7 's avonds. Echter bleek dat deze cruise dezelfde route voer als de route die ik met pap en mam al gezien had (alleen deden we er toen maar 3 uur over..). Op de heenweg was duidelijk het enthousiasme van alle studenten te merken. Er werden foto's gemaakt van iedere berg (wat mij betreft lijken ze allemaal op elkaar tegenwoordig) en na een vaart van 4 uur kwamen we aan bij de eindbestemming: Modalen. Hier kregen we een halfuurtje de tijd om rond te lopen waarna we onze reis terug zouden beginnen. Modalen is een heel klein dorpje met schattige huisjes waar je in 10 minuten doorheen gelopen bent, dus hebben we 3 rondjes gelopen waarna we de boot weer op gingen :)
De terugweg was duidelijk minder indrukwekkend voor de meeste studenten. Waar het op de heenweg rumoerig was en iedereen spelletjes speelde, foto's maakte of zat te kletsen, sliep nu meer dan de helft van de studenten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een van die studenten was, maar wel voor korte tijd hoor!
Deze leuke dag wilden we afsluiten met een pizza buffet in een restaurant maar de aanbieding gold alleen op zondag en maandag. Dus zijn we zondag maar naar het pizza buffet gegaan waarna we op maandagochtend uitgebreid gebruik gemaakt hebben van het IKEA ontbijt. We eten goed hier.
Weer een geslaagde week!

p.s. volgens mij is het kort(er) houden gelukt deze keer!!!

  • 15 September 2015 - 22:05

    Jose Botterhuis:

    Hallo Janneke.
    Ik had je reisverslagen nog niet in de gaten tot vandaag........Fijn om te horen dat het goed gaat in Noorwegen en dat je van alles meemaakt.Een belevenis die je nooit zult vergeten. Wij wensen je nog een hele fijne tijd toe in dat prachtige Noorwegen. Lfs, George en José

  • 16 September 2015 - 18:01

    Richard Smees:

    Hallo Janneke,

    Iedere keer weer leuk om te lezen. Je maakt een hoop dingen mee, mooi

  • 16 September 2015 - 18:04

    Richard Smees:

    Een stuk van de tekst is weggevallen, ik zal weer niet handig genoeg zijn geweest

  • 16 September 2015 - 18:16

    Janneke :

    Haha pap ik krijg gelukkig de reacties ook op mn ipad dus had al gezien dat "geniet ervan" er nog achteraan moest en dat ie bij je tweede poging weer is weggevallen dat is gewoon even grappig hahah! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

HallooO! (: Welkom in mijn reisdagboek! Zoals de meesten van jullie zullen weten vertrek ik 7 augustus voor ongeveer 4 maanden naar Bergen, Noorwegen om daar mijn studie te vervolgen. Bij deze beloof ik plechtig jullie allen op de hoogte te houden van alle stommiteiten en andere leuke dingen (misschien soms ook minder leuke dingen) die ik daar ga beleven! Veel lees plezier :) Liefs Janneke

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 7272

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 16 December 2015

EXCHANGE BERGEN, NORWAY

Landen bezocht: