Introweek deel 1 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu Introweek deel 1 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Janneke - WaarBenJij.nu

Introweek deel 1

Door: Janneke Smees

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 Augustus 2015 | Noorwegen, Bergen

Hei! (Noors voor euh... Hey)
Na 5 minuten te staren naar het eerste woord begin ik aan mn verhaal. Het is namelijk altijd lastig om zoiets te beginnen. Als het eenmaal loopt gaat het goed maar alle begin is lastig. En zo ook hier, dacht ik tenminste, maar niets is minder waar!
Vanaf dag 1 had ik goeie aansluiting met een meisje die een paar deuren verder op woont, een Duits meisje, ontzettend leuke meid! Hoe dan ook, de introductie week. Orgineel was ik ingedeeld in group 9, een normale groep wat wil zeggen dat alcohol is involved (sorry ik weet even niet hoe dat in het Nederlands uit te drukken). Iedereen betaalde 500NOK (ongeveeer 55euro) voor een polsbandje, die niet eens mooi is, om deel te mogen nemen aan de introductie week. Eigenlijk is dat een nogal belachelijk bedrag since we er eigenlijk niks voor krijgen behalve dat bandje.. Tot dat het programma voorbij kwam waaruit bleek dat de activiteiten voor de alcohol vrije groep veel vetter zijn dan die voor de alcohol group. De alcohol groups beginnen namelijk gemiddeld om 14.00uur met drinken en doen dit tot bijvoorbeeld de kroegentocht die begint om 18.00uur. Gezien het feit de activiteiten leuker (en goedkoper) zijn voor de alcohol vrije groep en ik er niet zoveel voor voel om de HELE dag aan de drank te zitten (*KUCH* alcoholisten *KUCH) heb ik ervoor gekozen om me 'om te laten schrijven' naar een alcohol vrije groep wat betekent dat ik vanmiddag ga Raften! (terwijl de anderen zich weer gaan bezatten). Ik weet niet hoor, maar ik heb toch een lichte voorkeur om te raften..
Het slimme van dit hele verhaal is dat ik nu dus in 2 groepen zit wat betekent dat ik kan switchen :) Dus als ik zin heb in een feestje, kan ik meedoen met mn group 9 en als ik vette activiteiten wil doen dan zit ik ook gebakken! Is dat niet super slim!?

Oke, een korte onderbreking want om 09.00uur is er een GRATIS (EINDELIJK IETS GRATIS!!) ontbijt. Het is nu 08.55uur dus misschien moet ik even aanstalten maken..

*3 hours later*

Ontbijt was best goed! Het is alleen wel dramatisch om te zien hoe hard iedereen gaat inslaan op het moment dat er dus iets gratis is hier.. 250 studenten en een gratis ontbijt is hier gewoon gedoemd om een grote bende te worden. Sommige mensen hebben volgens mij zoveel gepakt dat ze er lunch pakketjes van kunnen maken voor de komende 3 weken ofzo.

Afgelopen maandag begon de introductieweek en eigenlijk was vanaf het begin al duidelijk dat de organisatie niet je-van-het was.. Het programma overlapt elkaar voortdurend (wat echt meeeega irritant is) en ook de tijden en plaatsen zijn onduidelijk. Toen we onze mentorgroup ontmoetten kregen we een 'tour' door de school maar na 2 gangen zijn we gestopt, geen idee waarom. Dus nu voelt het een beetje alsof je in een mega groot zwembad gegooid wordt maar je nog nooit zwemles gehad hebt. Alleen dan iets minder dramatisch misschien.
Hoe dan ook, de eerste avond was er "the Baptism". Dat is een soort ontgroening en nogal een ding hier schijnt. Bleek achteraf in een poep en een scheet voorbij te zijn en nergens op te slaan maar hee, het viel mee. Het was in een donkere kamer van ongeveer 20m2 denk ik, met kaarsjes die een pad vormden richting een raar persoon met een persoon met een boek die dingen zei die we moesten herhalen waarna we een ontiegelijk vies shotje moesten drinken wat denk ik bestond uit melk met jus d'orange, vodka en tandpasta ofzo. Daarna begon het feest in Klubben. Klubben is een nachtclub/bar in de kelder van de universiteit en super goedkoop in vergelijking met de clubs en barren in het centrum.

Dinsdag ochtend was er een andere informatie bijeenkomst over de gewoontes in Noorwegen en Bergen in het speciaal. Eind van de middag verzamelden we in het centrum (plaats was weer een beetje vaag) ergens om de boottrip te doen. Het uitzicht vanaf het water is echt super vet en helemaal als je 's avonds terug komt.. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken en zal deze later op deze pagina delen, maar als jullie de foto's zien ben ik bang dat jullie niet gaan geloven dat het een alcohol vrije trip was aangezien de foto's er meer uitzien als een kunstwerk gemaakt door Rembrandt of van Gogh ofzo..

Het is nu 12.16uur en eigenlijk moet ik nog brood smeren, spullen pakken, omkleden en over een kwartier buiten staan omdat we naar Voss gaan om te raften dus. Geen idee hoelang dat rijden is maar ik denk zo'n 2 uur.. Vanavond om 22.00uur zijn we pas terug volgens de planning.

Gisteren avond heb ik met een Pools meisje gesproken die vanmiddag ook gaat deelnemen in het raften maar ik had niet het idee dat ze doorhad wat het is of wat het inhoudt.. op de paklijst voor vanmiddag staan namelijk bikini/badpak en een handdoek en zij vroeg me of we dan naar een zwembad of iets dergelijks gingen waarop ik antwoordde dat de bikini voor het raften was. Haar gezichtsuitdrukking was onbetaalbaar en ze antwoordde: 'is dat niet veelste koud?!" waarop ik zei dat we een wetsuit zouden krijgen om eroverheen te doen. Toen snapte ze het helemaal niet meer.... dus ik ben erg benieuwd waar ze dadelijk mee aan komt zetten :)
We zullen het zien!

Oh, en dat ze zeggen dat t hier altijd regent; klopt niet... het regent wel eens ja, maar dat doet het in Nederland ook..
There is no such thing as bad weather, only bad clothing.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

HallooO! (: Welkom in mijn reisdagboek! Zoals de meesten van jullie zullen weten vertrek ik 7 augustus voor ongeveer 4 maanden naar Bergen, Noorwegen om daar mijn studie te vervolgen. Bij deze beloof ik plechtig jullie allen op de hoogte te houden van alle stommiteiten en andere leuke dingen (misschien soms ook minder leuke dingen) die ik daar ga beleven! Veel lees plezier :) Liefs Janneke

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7267

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 16 December 2015

EXCHANGE BERGEN, NORWAY

Landen bezocht: